1000 DAYS OF STEEM — The Diary Game - A new Monday.... 06/03/2023 - Day 16

20230103_190629.jpg

From nature's point of view, Saturday and Monday, or any other day of the week, are no different. In natural reality, this difference does not exist. Yet it is not an insignificant difference: Monday and Saturday have different characteristics for those who share a given culture, to which equally different rules correspond. their reality is different from that of nature, but it is not much less stringent.

Paolo Jedlowski



And here I am, like every day, talking a little about my day!

Lovely exercise that I would never give up... and today I'm also in a hurry!

In the imaginary Monday is always a critical day, I confess that I'm living it really well; work doesn't weigh me down and, moreover, I also finish relatively early, today for example at one o'clock we were sitting at the table to have lunch.
I don't think I can complain about anything and, on the contrary, I'm really happy with how things are currently going.

Naturally after lunch we didn't miss a nap, tomorrow we'll miss it because we have an important and beautiful appointment but I don't want to spoil anything, you'll find out in due time... that is tomorrow in the evening heh heh!

As I told you I'm in a hurry today and, from the cover photo, you may have also understood why; yes, I have to play soccer!
I added an extra day of training (which for me corresponds to the match) now I play on Mondays and Tuesdays, I know they are very close and the recovery times are very tight but, being two very good and competitive matches, I couldn't miss them!

As you will have understood from the previous posts, football is one of my greatest passions; both what I experience as a spectator and what I experience firsthand, especially the latter I could never give up.

In addition to increasing movement, to avoid becoming 200 kilos I decided to regulate my diet and, starting tomorrow, I will resume following the instructions my dietician gave me; I have to get back in shape, I certainly can't be a limp dad, right?

You know that I would spend hours here writing and talking with you but today time is a tyrant and, I confess, that tomorrow it will be no less since I have a thousand interlocking commitments which will always end in the evening with a game of five-a-side... tomorrow we'll probably talk just before going to bed eh eh!


As always, I can't help but thank you for getting this far and for the support and support you give me.
Of course, feel free to express your every thought and idea in the comments.

Hug you!

🔘 🔘 🔘

Brave heart and gentle tongue will take you far into the jungle...

separatore blu.png

vM1pGHgNcyCbee5hzZJ19JZfuFzCeUv7mVFKdbzGjQvfR5m5my6cosXTniaLkz19vMWbYUR8rYBSWWp5xPx1A2brH1JDU9D24L1QT4rfnHegAhTthH4rxCHg1w7Z6vi3MWG3MrW.png

Dal punto di vista della natura, il sabato e il lunedì, o qualunque altro giorno della settimana, non sono diversi. Nella realtà naturale, questa differenza non c'è. Eppure non è una differenza di poco rilievo: lunedì e sabato hanno per coloro che condividono una determinata cultura caratteristiche diverse, cui corrispondono regole altrettanto diverse. la loro realtà è differente da quella della natura, ma non è molto meno stringente.

Paolo Jedlowski



Ed eccomi qui, come ogni giorno a parlare un po' della mia giornata!

Esercizio adorabile al quale non rinuncerei mai... e oggi vado anche di fretta!

Il lunedì nell'immaginario è sempre un giorno critico, Ti confesso, che io lo sto vivendo davvero bene; il lavoro non mi pesa e, oltretutto, finisco anche relativamente presto, oggi ad esempio all'una eravamo seduti a tavola a pranzare.
Non credo di potermi lamentare di nulla e, anzi, sono davvero felice di come stando attualmente andando le cose.

Naturalmente dopo pranzo non ci siamo fatti mancare la pennichella, domani ce la perderemo perché abbiamo un appuntamento importante e bellissimo ma non voglio spoilerarti nulla, lo scoprirai a tempo debito... cioè domani in serata eh eh!

Come Ti dicevo vado di fretta oggi e , dalla foto di copertina, potresti avere anche capito il perché; ebbene si, devo giocare a calcetto!
Ho aggiunto un giorno di allenamento in più (che per me corrisponde alla partita) ora gioco il lunedì ed il martedì, so che sono ravvicinatissimi ed i tempi di recupero strettissimi ma, essendo due partite davvero molto belle e competitive, non potevo perdermele!

Come avrai capito dai precedenti post il calcio è una delle mie passioni più grandi; sia quello che vivo da spettatore che quello che vivo in prima persona, specialmente a quest'ultimo non potrei mai rinunciare.

Oltre ad aumentare il movimento, per evitare di diventare 200 chili ho deciso di regolare l'alimentazione e, da domani, riprenderò a seguire le indicazioni che mi ha dato il mio dietologo; mi devo rimettere in forma, non posso certo fare il papà moscio floscio no?

Sai che passerei ore qui a scrivere e parlare insieme a Te ma oggi il tempo e tiranno e, Ti confesso, che domani non sarà da meno visto che ho mille impegni ad incastro che si concluderanno la sera sempre con una partita di calcetto... probabilmente domani ci sentiremo poco prima di andare a letto eh eh!


Come sempre non posso esimermi dal ringraziarti per essere arrivato fino a qui e per il supporto ed il sostegno che mi dai.
Sentiti ovviamente libero di esprimere ogni tuo pensiero e idea nei commenti.

Tag Steemit.jpg

Ti Abbraccio!

🔘 🔘 🔘

Cuore coraggioso e lingua gentile ti porteranno lontano nella giungla...



L'inglese non è la mia prima lingua ma ci provo, perdona eventuali errori.

ItaSteem.gif

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
4 Comments