after Easter there is Easter Monday,
after Easter Monday there is Maalox Plus!
What then today I was thinking, but what shall we set the deadline on the Easter egg that never arrives beyond Easter Monday anyway?
And anyway, in my opinion, the Colomba is a panettone that never stopped dreaming!
Even this Easter Monday is coming to an end.
And also this year, "nda futtimmu a spisa"!
Today was really a wonderful day.
I woke up quite late, it must also be said that tonight at 3 I was still watching cartoons on Netflix, lol!
Once active I arranged to grill; unfortunately the weather wasn't forgiving so I used my electric plate... which honestly gives great satisfaction!
Initially we were supposed to be four, in the end we found ourselves in ten and, in any case, there was food left over for today's dinner and for everything tomorrow.
Just to let you understand how much food we Calabrians cook for the day of celebration!
Festivities when there are many of you are really beautiful, then today there were the children and, when they are around, everything is always more noisy, messy and fun!
In the end I stopped grilling at 3pm just for the start of the game and we got up from the table around 4pm just for the start of the second half; we took advantage of the interval to eat sweets.
If you're wondering, yes, today there were Seri B matches, consequently Reggina was playing!
It was a great Easter Monday, fun, we ate like crazy and Reggina won 1 to 0 what more could you ask for?
This would have been a beastly Sunday... too bad it was a Monday heh heh!
Despite the tons of food swallowed at 6 pm I managed to write the post to be published "on the other side of the river" without falling asleep on the desk and, once finished, together with Reny, we also had the courage to have a dinner of sausages, parmesan and pastry!
Now I was watching the Cosenza match in Palermo which has just finished, I still think we'll go to bed as soon as possible; with all the food swallowed I feel the sinking that slowly rises and moreover tomorrow we work when the alarm clock will ring at six as usual.
We really needed these days of relaxation, spending some time in joy with family and friends is really a panacea!
I believe that rest is essential, recharging your batteries, detaching your brain from everything and also recovering mental energy is essential to be able to achieve your goals.
Many neglect the recovery phase which is very important, just as recovery after a workout in the gym is essential, the same thing goes for all those activities that get the brain moving or that in any case require mental energy.
To excel, nothing must be neglected and it is essential to remember that it is the details that make the difference.
Well now it's time to say goodbye; As always, thanks for getting this far.
But tell me, how did you spend Easter Monday? If you like, let me know in the comments below.
Hug you!
dopo Pasqua c’è Pasquetta,
dopo Pasquetta c’è il Maalox Plus!
Che poi oggi pensavo, ma che mettomo a fare la scadenza sull'uovo di Pasqua che tanto non arriva mai oltre la Pasquetta?
E comunque, secondo me, la colomba è un panettone che non ha smsso di sognare!
Anche questa Pasquetta volge al termine.
E anche quest'anno, "nda futtimmu a spisa"!
Oggi è stata davvero una splendida giornata.
Mi sono svegliato abbastanza tardi , c'è anche da dire che stanotte alle 3 ancora guardavo cartoni animati su Netflix, lol!
Una volta attivo mi sono organizzato per grigliare; purtroppo il tempo oLnon è stato clemente quindi ho utilizzato la mia piastra elettrica... che onestamente regala grandi soddisfazioni!
Inizialmente dovevamo essere quattro, alla fine ci siamo ritrovati in dieci e, comunque, è avanzato cibo per la cena di oggi e per tutto domani.
Giusto per farti capire quanto cibo cuciniamo noi Calabresi per il giorno di festa!
Le festivitá quando si è in tanti sono davvero bellissime, oggi poi c'erano i bambini e, quando ci sono loro, è tutto sempre più rumoroso, incasinato e divertente!
Alla fine ho smesso di grigliare alle 15 giusto per l'inizio della partita e ci siamo alzati dalla tavola verso le 16, giusto per l'inizio del secondo tempo; abbiamo approfittato dell'intervallo per mangiare i dolci.
Se Te lo stai chiedendo si, oggi c'erano le partite di Seri B, di conseguenza giocava la Reggina!
È stata una gran bella Pasquetta, divertente, abbiamo mangiato come i pazzi e la Reggina ha vinto 1 a 0 cosa si potrebbe chiedere di più?
Questa sarebbe stata una domenica bestiale... peccato che fosse un lunedì eh eh!
Nonostante i quintali di cibo ingurgitato alle 18 sono riuscito a scrivere il post da pubblicare "dall'altra parte del fiume" senza addormentarmi sulla scrivania e, una volta terminato, insieme a Reny, abbiamo avuto anche il coraggio di cenare a colpi di salsiccia, parmigiana e pastiera!
Ora stavo guardando un po' la partita del Cosenza a Palermo che è da poco terminata, credo comunque che quanto prima andremo a letto; con tutto il cibo ingurgitato sento l'abbiocco che pian piano sale e oltretutto domani si lavora quondi la sveglia suonerà alle sei come al solito.
Questi giorni di relax ci volevano proprio, passare un po' di tempo in allegria con la Famiglia e con gli amici è davvero un toccasana!
Credo che il riposo sia fondamentale, ricaricare le batterie, staccare il cervello da tutto e recuperare anche energie mentali è fondamentale per poter raggiungere i propri obiettivi.
In molti trascurano la fase del recupero che invece è importantissima, così come il recupero dopo un allenamento in palestra è imprescindibile la stessa cosa vale per tutte quelle attività che mettono in movimento il cervello o che comunque richiedono energie mentali.
Per eccellere non bisogna trascura nulla ed è fondamentale ricordare che sono i dettagli a fare la differenza.
Behe è ora giunta l'ora dei saluti; come sempre grazie per essere arrivato fino a questo punto.
Ma dimmi, come hai passato la Pasquetta? Se Ti va fammelo sapere nei commenti qui sotto.
Ti Abbraccio!
English is not my first language but I try, please forgive any errors.