[ENG-ITA] || Contest - An Italian story - Nostalgic Memories

Greetings Everyone, This is SHOHANA From #Bangladesh

image.png

Image Source: freepik.com


[ENG]


Alex is 50 years old business man. Recently his school friends arrange a reunion party in their school but all are busy in their life so they trying to fix a date from last year but this year they are very serious about the reunion. Alex somehow manage his time on holidays of December and all friends fix a date and it was 20th December.

The invitation card already printed and all 1985 batch was ready to celebrate their reunion this year. There are many nostaltic memories they had in their school. Today is the age of digitalization but in the 80's the digital device was rare and kids used a small chalk slate to write alphabet and words. Alex's writing journey were start with chalk slate and their primary teachers are no more now.

In the reunion event there was a game where all students of 1985 going to write on chalk slate to revive the nostaltic memories they had in their childhood days. Finally the day has come when Alex and his batchmates came to celebrate their reunion party on their school campus. They were the first batch of this school. When a friend insist Alex to write on chalk slate with a chalk, Alex remember his first word and her mom who was his first teacher of his life.

Alex was rejected when he was admitted in a local primary school for the first time. His mother bought a chalk slate to train him for a year before taking admission on a primary school. Alex get nostalgic with teary eyes and he couldn't write anything and hold the chalk on slate. Other friends understand his emotion as he badly miss his mom as his first teacher of life. All friends recall their nostalgic memories on their reunion and some of them couldn't hold their tears.

[ITA]


Alex è un uomo d'affari di 50 anni. Recentemente i suoi compagni di scuola hanno organizzato una festa di riunione nella loro scuola, ma tutti sono impegnati nella loro vita, quindi cercano di fissare una data dell'anno scorso, ma quest'anno prendono molto sul serio la riunione. Alex riesce in qualche modo a gestire il suo tempo durante le vacanze di dicembre e tutti gli amici fissano una data ed era il 20 dicembre.

Il biglietto d'invito era già stampato e tutto il lotto del 1985 era pronto per celebrare la loro riunione quest'anno. Sono tanti i ricordi nostalgici che avevano della loro scuola. Oggi è l'era della digitalizzazione, ma negli anni '80 i dispositivi digitali erano rari e i bambini usavano una piccola lavagnetta per scrivere alfabeto e parole. Il viaggio di scrittura di Alex è iniziato con il gesso e i loro insegnanti primari non ci sono più adesso.

Durante l'evento della riunione si è svolto un gioco in cui tutti gli studenti del 1985 avrebbero scritto su una lavagna per far rivivere i ricordi nostalgici che avevano nei giorni della loro infanzia. Finalmente è arrivato il giorno in cui Alex e i suoi compagni di gruppo sono venuti a celebrare la loro festa di ricongiungimento nel campus della scuola. Erano il primo gruppo di questa scuola. Quando un amico insiste affinché Alex scriva sulla lavagnetta con un gessetto, Alex ricorda la sua prima parola e sua madre che è stata la prima insegnante della sua vita.

Alex è stato rifiutato quando è stato ammesso per la prima volta in una scuola elementare locale. Sua madre ha comprato una lavagna per addestrarlo per un anno prima di essere ammesso alla scuola elementare. Alex diventa nostalgico con gli occhi pieni di lacrime e non riesce a scrivere nulla e a tenere il gesso sulla lavagna. Altri amici capiscono la sua emozione perché sente molto la mancanza di sua madre come sua prima maestra di vita. Tutti gli amici ricordano i loro ricordi nostalgici della loro riunione e alcuni di loro non sono riusciti a trattenere le lacrime.


Enjoy My Latest Short On YouTube :


Source: My Channel

line1.png

Thanks For Stopping By


Love & Peace ❤️😇

CC:

@girolamomarotta , @mikitaly

A #steemexclusive Blog Written By @shohana1


ilovesteemit.gif

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
8 Comments