riding the wave
2 0 1 8
watercolor on paper - avalaible
Dedicated to @mad-runner and all lovers of the sea with a wish and the incitement of always being able to stand up, slipping through the unexpected and adversity that we encounter in our lives.
How many times in the morning do we get up with the thought of having to face a big problem?
When the night we can not sleep because in our conscience they harbor ghosts or fears of the coming day.
Thoughts and worries always condition us, in all life's choices, often changing the way, and making us increase our difficulties.
Let us remember that we beat the road, through choices of secondary paths that will become the main roads.
Unfortunately we are not always in a position to react and then everything starts to get dark, we look at things with another eye, and slowly we go out like the light we do not see anymore.
The same light that before allowed us to see the path and carve our milestones, sometimes it fades or worse off.
We are often the ones to overturn reality, modifying it in negative, and a problem or a difficulty that before our crisis could be assessed with serenity, suddenly becomes an unsurpassable mountain, like a gigantic wave that comes towards us, threatening.
I am not a motivator, and I do not want to be, I have overcome big waves, sometimes slamming against me, making me sick, sometimes submerged, until I miss my breath.
I can only say that the waves of destiny can be ridden, as always.
We have succeeded if we are here to write and comment, demonstrating our reactivity to the problems that life poses to you.
Life is a continuous challenge, with yourself and with the stakes and obstacles facing us.
We learn to ride the big waves, like a surfer sliding on the mountains of water, exploiting the laws of nature, both physical and mental.
Our roads are like the waters, they move and change direction, but we have all the tools to model them, smooth them, shoot them, and be able to follow them, always!
A hug from the table of a surf that rides life.
Armando
detail
detail
Dedicato a @mad-runner e a tutti gli amanti del mare con un augurio e l'incitamento di riuscire sempre a stare in piedi, scivolando tra gli imprevisti e le avversità che incontriamo nella nostra vita.
Quante volte, la mattina ci alziamo con il pensiero di dover affrontare un grosso problema?
Quando la notte non riusciamo a dormire perchè nella nostra coscienza albergano fantasmi o paure del giorno che verrà.
I pensieri e le preoccupazioni ci condizionano sempre, in tutte le scelte della vita, spesso cambiandoci la strada, e facendoci aumentare le difficoltà.
Ricordiamoci che la strada la battiamo noi, attraverso scelte di sentieri secondari che diventeranno le strade principali.
Purtroppo non siamo sempre nella condizione di reagire ed allora tutto comincia a diventare buio, guardiamo le cose con un altro occhio, e piano piano ci spegniamo come la luce che non vediamo più.
La stessa luce che prima ci permetteva di vedere il percorso e scolpire le nostre pietre miliari, alcune volte si affievolisce o peggio si spegne.
Siamo spesso noi a stravolgere la realtà, modificandola in negativo, ed un problema o una difficoltà che prima della nostra crisi era valutabile con serenità, diventa improvvisamente una montagna insuperabile, come un onda gigantesca che ci viene incontro, minacciosa.
Non sono un motivatore, e non voglio esserlo, ho superato grandi onde, talvolta sbattendoci contro, facendomi male, altre volte sommerso, fino a farmi mancare il respiro vitale.
Posso soltanto dire che le onde del destino possono essere cavalcate, come sempre.
Ci siamo riusciti se siamo qua a scrivere e commentare, dimostrando la nostra reattività ai problemi che la vita ti pone.
La vita è una sfida continua, con te stesso e con i paletti e gli ostacoli che ci sorgono davanti, all'improvviso.
Impariamo a cavalcare le grandi onde, come un surfista che scivola sulle montagne d'acqua, sfruttando egli stesso le leggi della natura, fisica e mentale.
Le nostre strade sono come le acque, si muovono e cambiano direzione, ma noi abbiamo tutti gli strumenti per modellarle, spianarle, fotterle, e poterle percorrere, sempre!
Un abbraccio dalla tavola di un surf che cavalca la vita.
Armando
- Art teacher
- Curator of cultural activities
- Artistic director and President of the Cultural Association "I Colori della Vita"